Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Szkolenie dla rodziców „Fonoholizm- jak ustrzec dziecko przed zagrożeniem związanym z uzależnieniem od smartfona”

W naszej szkole w dniu 05.11.2024 r. odbyło się szkolenie dla rodziców. Prowadzącą była dr Renata Grzywacz z Instytutu Profilaktyki Zachowań Ryzykownych z Rzeszowa. Zostały sfinansowane przez MGOPS w Brzostku w ramach „Programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii w gminie Brzostek na lata 2023-2024”.

Celem spotkania było zwiększenie świadomości rodziców na temat zagrożeń związanych z uzależnieniem od smartfona oraz przedstawienie skutecznych strategii zapobiegania i radzenia sobie z tym problemem u dzieci.

Szkolenie rozpoczęło się od przedstawienia definicji fonoholizmu i omówienia, dlaczego jest to narastający problem w dzisiejszym świecie. Prowadząca zwróciła uwagę na rosnące uzależnienie dzieci od smartfonów i jego negatywne skutki.

Omówiono czynniki przyczyniające się do uzależnienia, takich jak potrzeba natychmiastowej gratyfikacji, presja rówieśnicza i dostępność technologii.

Przedstawiono objawy uzależnienia, w tym zmniejszonego zainteresowania innymi aktywnościami, drażliwości i trudności w koncentracji.

 

Omówiono skutki fonoholizmu. Zaliczamy do nich:

  • Zdrowie fizyczne: Dyskusja na temat negatywnego wpływu nadmiernego korzystania ze smartfonów na zdrowie fizyczne, w tym problemy z postawą, bóle głowy i wzrok.
  • Zdrowie psychiczne: Omówienie wpływu uzależnienia na zdrowie psychiczne, takie jak lęki, depresja i izolacja społeczna.

 

Poddano analizie strategie zapobiegania i radzenia sobie z uzależnieniem:

  • Ustalanie zasad: Zachęcanie rodziców do ustalania jasnych zasad dotyczących korzystania ze smartfonów, takich jak ograniczenia czasowe i wyznaczenie stref wolnych od technologii.
  • Promowanie alternatyw: Wskazówki dotyczące promowania alternatywnych aktywności, takich jak sport, czytanie książek, czy spędzanie czasu na świeżym powietrzu.
  • Modelowanie zachowań: Podkreślenie znaczenia modelowania zdrowych nawyków przez rodziców, aby dzieci mogły naśladować pozytywne wzorce.

Rodzice mieli okazję zadawać pytania i dzielić się swoimi obawami oraz doświadczeniami związanymi z problemem fonoholizmu. Prowadząca udzieliła praktycznych porad i wskazówek, jak radzić sobie z trudnymi sytuacjami. Każdy mógł skorzystać z konsultacji.

Data dodania: 2024-11-06 10:21:00
Data edycji: 2024-12-02 10:21:56
Ilość wyświetleń: 25

Klasy

Przejdź na stronę swojej klasy
Zobacz

Nasi Partnerzy

Motto
naszej
szkoły

"Z woli własnej, z woli Nieba Zachowałam się jak trzeba…”

Alicja Węgorzewska
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej