Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Projekt edukacyjny „Nie jestem Pinokiem, nie kłamię”

      W lutym w Szkole Podstawowej im. Danuty Siedzikówny „ Inki” w Grudnej Górnej rozpoczął się projekt edukacyjny pt. „Nie jestem Pinokiem, nie kłamię”. Przez miesiąc w poszczególnych klasach odbywały się zajęcia poświęcone pojęciu „kłamstwo”. W czasie tychże zajęć ukazywano kłamstwo jako niewłaściwy sposób rozwiązywania problemów, zwrócono uwagę uczniów na możliwe przyczyny i konsekwencje kłamstwa oraz przypomniano, jakie wartości w życiu są najważniejsze. Działania te miały na celu profilaktykę oraz kształtowanie postaw moralnych.

 

      W przedszkolu temat kłamstwa poruszony został na podstawie bajki „ Kozucha Kłamczucha”, „Pinokio” oraz przygód Basi z książki pt. „Basia - wielka księga przygód”. W ramach podsumowania zajęć przedszkolaki wykonały prace plastyczne dotyczące poznanych bohaterów.

 

      Podczas zajęć z klasami I - III posłużono się bajką z serii „Rodzina Treflików- Kłamstewko”  oraz  opowieścią „Chłopiec, który wołał o pomoc”. Na podstawie tych bajek i własnych przeżyć dzieci pod kierownictwem nauczyciela omawiały jakie mogą być przyczyny i skutki kłamstwa, cechy osoby kłamiącej , po czym można poznać, że ktoś kłamie oraz jak uniknąć kłamstwa. Po zajęciach uczniowie klasy I wykonali prace plastyczne, ilustrujące przysłowia o kłamstwie, a starsze dzieci napisały krótkie opowiadania o tym, że kłamstwo zawsze kończy się źle.

 

      Klasa IV i V rozpoczęła zajęcia od analizy wiersza Marka Wnukowskiego pt. “Kłamczuch Adam”. Uczniowie poznali sylwetkę  głównego bohatera, który często posługiwał się kłamstwem w celu osiągnięcia korzyści. Często szukał wymówek i próbował zaimponować kolegom, wymyślając fałszywe historie. Każde kłamstwo Adama pociągało za sobą następne. Ze względu na swoje zachowanie chłopiec stracił zaufanie i szacunek rówieśników. Na podstawie wiersza uczniowie, pracując w grupach, wymienili przyczyny i skutki kłamstwa oraz omówili cechy charakteru osoby, która nie jest prawdomówna. Kolejną częścią, podobnie jak w klasach I - III, było przedstawienie w dosłownym znaczeniu popularnych przysłów o kłamstwie w formie pracy plastycznej. Uczniowie wykazali się wyjątkową pomysłowością  i zaangażowaniem.

 

      Uczniowie klasy VI i VII zaczęli swoje zajęcia od burzy mózgów, podczas której mieli za zadanie zdefiniować, czym jest białe kłamstwo oraz zdecydować, czy używanie białych kłamstw może być uzasadnioną moralnie praktyką. Po zakończeniu tej części podsumowaliśmy projekt, wspólnie oglądając film familijny „Pinokio” w reżyserii Roberta Zemeckisa.

 

      Kreatywne prace uczniów zostały przedstawione na szkolnej gazetce. Wszyscy aktywnie włączający się w projekt otrzymali słodki upominek.

Data dodania: 2023-04-25 13:05:21
Data edycji: 2023-04-25 13:11:33
Ilość wyświetleń: 145

Klasy

Przejdź na stronę swojej klasy
Zobacz

Nasi Partnerzy

Motto
naszej
szkoły

"Z woli własnej, z woli Nieba Zachowałam się jak trzeba…”

Alicja Węgorzewska
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej